Hittegolf en Crowdfunding - Reisverslag uit Delhi, India van Marieke Veen - WaarBenJij.nu Hittegolf en Crowdfunding - Reisverslag uit Delhi, India van Marieke Veen - WaarBenJij.nu

Hittegolf en Crowdfunding

Blijf op de hoogte en volg Marieke

22 Mei 2016 | India, Delhi

Inmiddels raak ik redelijk gewend aan de hitte. Als het goed is dan wordt het vanaf vandaag –zondag- weer wat koeler.
Woensdag was het weer tijd voor de schoolbus, met 47 graden niet echt een fijn vooruitzicht. Al helemaal niet omdat we maar met zijn drietjes gingen. Normaal sta je met minimaal vier mensen in de bus. Verrassend genoeg ging het goed. In de tweede slum begonnen de kinderen spontaan voor me te zingen. Omdat het zomervakantie van school is waren er wat oudere kinderen en deze zongen uit volle borst allemaal Hindi liefdes liedjes voor mij. Ook al verstond ik er niets van, toch voelde ik me gevleid.
’s nachts zijn Kritika en ik naar Srishti gegaan om haar te verrassen. Ze zou 17 worden dus midden in de nacht met een taart en cadeau die kant op. Jammer genoeg viel het niet echt in goede aarde. Ze was druk aan het klagen dat we haar wakker hadden gemaakt en niets was goed. Ongemakkelijk en best frustrerend. Ik ken haar nog niet zolang dus voor mij is het ‘gewoon’ zo dat ik haar iets minder leuk vind nu. Kritika kent haar al jaren en heeft hier veel moeite voor gedaan dus die baalde echt heel hard en voelde zich flink gekwetst. Achteraf bood Srishti wel haar excuses aan.
Donderdag medical camp begon niet zoals verwacht. Zodra de dokters binnen kwamen werd opeens geschreeuwd en een verhitte discussie gevoerd. Blijkbaar vond de dokter het te warm in de kerk waar we konden zitten en had de vrouw die de leiding had vanuit de kerk zoiets gezegd als ‘wanneer het niet bevalt ga je toch naar een andere locatie?’ Niet heel handig. Sowieso nooit handig maar al helemaal niet handig om te zeggen tegen mensen die gewend zijn dat iedereen hen aanbid. Na een verhitte discussie en overleggen wat ze gingen doen, kwamen ze gelukkig terug en konden we toch nog medical camp houden. Ik mocht weer mensen prikken en heb een beetje de menigte onder controle houden. Een van de dokters was constant met zijn telefoon bezig. Aan het appen of aan het bellen, hij behandelde zelfs patiënten terwijl hij aan het bellen was. Zo ongelofelijk onbeschoft, respectloos en frustrerend. Het meest frusterende vond ik het dat ik niets kon zeggen tegen hem omdat ew geacht worden de dokters op een voetstuk te zetten zodat ze blijven samenwerken met TejasAsia. Heb hem op een gegeven moment wel ‘subtiel’ gevraagd of hij nog patiënten kon zien of niet. Hij zei letterlijk; just give me five minutes. Ugh, stomme aardappel.
Vrijdag hadden we een training van Vicky. Ze heeft een heel tof 4 kaarten systeem uitgelegd wat we nu mogen uitvoeren met de kinderen op TKD Hope school en in de schoolbus. Erg veel zin in. Doel van dit systeem is dat duidelijk wordt hij ze zich voelen en erachter proberen te komen waar dat weg komt. Ook ik heb een korte training gegeven. Ik heb de high 5 methode geintroduceerd. Janice heeft me hierover verteld en zelf heb ik het een creatieve draai gegeven. Ik had de avond ervoor handen uitgeknipt en tijdens het geven van de training heb ik mijn collega’s uitleg gegeven en in de vingers de vijf regels van de high 5 methode laten schrijven. De regels zijn simpel; Ogen op de lerares gericht, Fingers on your lips (dus stil zijn), Oren open, Rechtop zitten en als laatste armen en benen bij elkaar houden. Wanneer de kinderen dit doen krijgen ze een high 5. Een simpele maar leuke manier om de kinderen op een positieve manier te motiveren zich goed te gedragen en respect bij te brengen. Ik hoop dat ze het ook echt aan de kinderen gaan leren en dat het gaat werken.
’s Avonds ben ik met Aamir naar de bios gegaan. Dit ging echter niet zonder slag of stoot. De riksja waar ik in was gestapt werd bestuurd door een man die me bij het eerste winkelcentrum wilde afzetten, euh nee ik moet naar Ambience mall. Hadden we ook afgesproken maar goed, misverstand kan natuurlijk. Een winkelcentrum verderop wilde hij me weer afzetten, neeheeeee ik moet naar Ambience mall. Oh Ambience? Ja, Ambience. Hij had bedacht dat hij dan de dubbele prijs wilde. Ja dag, ik ben niet gek. Beetje angstig zat ik wel in de riksja want hij wilde me eruit gooien en de straat waarop we reden was donker en oogde niet heel gezellig. Gelukkig reed hij iets verder en dumpte me bij Sikandapur metro station. Tijdens het naar de stoep rijden knalde hij vol tegen een man aan waarop ze meteen ruzie begonnen te maken. Prima, dan stap ik uit en ga op zoek naar de volgende. Toen ik eindelijk een riksja man had gevonden die wél wist waar Ambience was, stond ik behoorlijk op tijd. Deze man wist wel wat snel rijden was en oh, tegen het verkeer inrijden vond hij ook geen probleem. Na deze bijzondere ritjes was ik eindelijk maar toch aangekomen. Ook Aamir vertelde dat hij een bijzondere rit met de riksja had gehad. Hij werd afgezet bij een nieuwe weg en moest door een bos heen om bij het winkelcentrum te komen. Bijzondere ervaringen zo haha. De film, X-men, was erg tof en ik heb een onwijs leuke avond gehad. Na de film hebben we nog wat gedronken en gezellig gekletst.
Zaterdag heb ik eindelijk maar toch een crowdfunding pagina opgezet. En de resultaten mogen er zijn! Binnen één dag heb ik €860 opgehaald, wat betekend dat 20 slum kinderen voor 6 maanden naar school kunnen en een goede maaltijd kunnen ontvangen. Oh ik sla wat over, doel van mijn crowdfunding pagina is om geld op te halen zodat de kinderen naar TKD Hope School kunnen en hier ook een goede maaltijd ontvangen. Ik hoop dat jullie in elk geval een kijkje willen nemen op mijn site en het liefst natuurlijk een donatie willen doen. Voor €7 kan 1 slum kind al voor een maand lang naar school en elke dag een maaltijd ontvangen!
http://www.worldofcrowdfunding.com/food-and-education
Dan ga ik nu verder met chillen op mijn zondag. Tot de volgende keer.

  • 22 Mei 2016 - 12:57

    Marga:

    wat vroeg om te gaan slapen maar bedankt weer voor je verhaaltje. Ik zie je al zitten in die riksja....hahaha wat een ervaring. Bedankt Marieke voor je ervaringsverhaal.
    Dikke bitchie knuff uit Nederland.

  • 22 Mei 2016 - 12:58

    Marga:

    oh ja ik ga ook chillen vandaag.

  • 22 Mei 2016 - 17:42

    Mama:

    Goed bezig Marieke, hoop dat je genoeg geld binnen haalt!
    liefs

  • 22 Mei 2016 - 19:57

    Ingrid:

    Avontuur op avontuur kan er bijna niet van slapen

  • 23 Mei 2016 - 15:09

    Martha:

    Succes Marieke!

  • 29 Mei 2016 - 08:48

    Aafred:

    marieke waar blijft ons nieuwe verhaal dit kan echt niet hoor

  • 31 Mei 2016 - 11:39

    Brink:

    hahahaha de reactie van je papa. Kan echt niet marieke!

    Spannend ritje in de Riksja zo te horen... Gelukkig ben je op de juiste locatie gekomen en nog op tijd ook.

    Super trots op je inzet en je crowdfunding pagina. Als het goed is gaat papa hem voor je delen, maar zal hem er nog even aan herinneren. Had het vrijdag al aan hem gevraagd en hem de link gegeven.

    Liefs

  • 05 Juni 2016 - 12:32

    Melissa :

    Pff wat een temperaturen hea! Wij zijn al blij dat het vandaag 27 graden word. Iedereen loopt hier al helemaal los daardoor.

    Tis wel iets typische hea met de meeste dokters ddar. Zo zonde! Gelukkig ben jij en je team daar nog die het wel bloedserieus nemen en er voor de volle 200% voor gaan!

    Die riksja's, is dat een beetje je het zelfde als de tuk-tuks van thailand?

    Ik vind het zo knap en gaaf hoe je die crowd founding heb opgezet en het is nu al zoon succes! Vind het helemaal leuk en gaaf dat je er straks ook zelf bij bent om zelf met het geld die kinderen te voeden en te verzorgen. Geweldig! Zo is het weer helemaal rond en heb je vet veel voor die mensen en kinderen daar betekend!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Samen met mijn vriend ga ik stage lopen in Kaapstad, Zuid Afrika. Stage lopen in het buitenland is een lang gekoesterde droom. Helaas hebben we nu nog wat tegenslag met alles regelen voor het visum dus het is nog even spannend of we de gewenste datum (6 feb) kunnen vertrekken of niet.. In Kaapstad ga ik stage lopen in het 'Saartjie Baartman Centre'. Dit is een Centre voor misbruikte vrouwen en kinderen. Mich gaat stage lopen bij 'Die plate kompjanie' een bedrijf die festivals en concerten organiseert.

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 34826

Voorgaande reizen:

31 Januari 2016 - 30 Juli 2016

India

06 Februari 2013 - 03 Augustus 2014

Stage lopen in Zuid Afrika

Landen bezocht: