Eindelijk maar toch - Reisverslag uit Westerbork, Nederland van Marieke Veen - WaarBenJij.nu Eindelijk maar toch - Reisverslag uit Westerbork, Nederland van Marieke Veen - WaarBenJij.nu

Eindelijk maar toch

Blijf op de hoogte en volg Marieke

30 Januari 2013 | Nederland, Westerbork

Gisteren eindelijk bij de ambassade toestemming gekregen voor ons visum. Maandag kunnen we hem ophalen en woensdag is het dan zo ver..
Dieke en ik liepen lachend weer naar buiten! Mich was het gelukkig maandag al gelukt om zijn visum aan te vragen dus nu is het allemaal rond!
De vlucht is geboekt, om 15.00 uur vliegen we vanaf Schiphol. Erg spannend, erg leuk, erg veel zin, maar toch ook veel stress.
Eindelijk komt mijn droom uit, een stage in het buitenland!
Samen met studiegenoot Dieke ga ik stage lopen binnen het Saartjie Baartman Centre. Dit is een centrum waar misbruikte vrouwen en kinderen terecht kunnen. Ik ga me voornamelijk op de kinderen richten, deze worden opgevangen maar krijgen ook cursussen, trainingen enzovoort.

Nog een week en dan is het zover!! Spannend

• 31 Januari 2013 - 10:18

Martha:

GEFELICITEERD Marieke.Het is gelukt! Dankzij je doorzettingsvermogen.Heel veel plezier. Ik volg je op de voet. Dikke knuffel.

• 31 Januari 2013 - 15:38

Tante Alie ;-):

Hoi meis...

Alvast een hele fijne tijd samen met Michel;
    Lijkt me wel dat je en heftige stage-opdracht krijgt... maar tegelijkertijd wel een ook erg "mooie".
    Rare woordkeuze; maar je snapt me wel!!!

Geniet van ZA enne..... nog wel Robbeneiland bezoeken hè???

Dikke knuffff

• 01 Februari 2013 - 16:15

Ingrid:

Lekker genieten van Zuid Afrika en je kunt het!!!!

• 01 Februari 2013 - 16:15

SuperBitch:

Heel veel succes daar.
    Maak mooie reisverslagen zodat wij hier op de hoogte blijven van.

SuperBitch M.

• 01 Februari 2013 - 18:26

Boukelina:

Het is gelukt. Gelukkig !
    Nu nog even de laatste dingetjes regelen en op naar South Africa....
    Ik ga jullie zeker volgen....

• 01 Februari 2013 - 20:17

Marjan:

Jaaaaaaah je gaat echt weg...Moek nu blij of verdrietig zijn? :p

Heel veeel plezier daar en vergeet niet te genieten van het land :D!

• 04 Februari 2013 - 21:15

Ina En Geert :

Wij kunnen ons voorstellen dat het erg spannend voor je is vooral omdat de visa zo lang op zich lietenwachten en bovendien dat je moeder ook nog eens in het ziekenhuis lag met nare klachten. Wij wensen je een heel leerzame tijd in Kaapstad. Geniet van de cultuur, die heel anders zal zijn dan hier in Nederland. Je gaat daar in de zomer aankomen en dat is natuurlijk prachtig. Een heelgoede vlucht en veel plezier samen met je studiegenote Dieke. Wij horen wel weer van je.
    Een dikke knuffel van Ina en Geert uit Ermelo.

• 04 Februari 2013 - 21:50

Hoentjes:

Proficiat,gaat het eindelijk gebeuren. We zullen je volgen.maak er een geweldige tijd van. Veel liefs van ons en een dikke knuffel van de meisjes en Juno. Gr. Uit Limburg

• 04 Februari 2013 - 23:30

Mama:

Nog maar twee nachtjes en dan ga je.
    Michel en jij hebben het mooi spannend gemaakt met alles wat op het laatste moment nog moet. En de koffer moet nog gepakt;-(
    Wat zal het straks stil zijn in huize Veen.
    Nog één dagje om van jou en jouw chaos te genieten, en dat gaan we zeker doen.

• 05 Februari 2013 - 19:12

Lievelings Oom En Tante:

Lieve Marieke en Michel,

Wij, Harry en Alies, wensen jullie een hele fijne, liefdevolle en leerzame tijd toe!!!!
    Geniet van elkaar, van jullie nieuwe vrienden en vriendinnen en vooral van de omgeving!!!!

Heb je nog pannenkoekenmeel meegenomen voor Michel, volgens Paulien is nsima (maispap) namelijk niet te eten!!!

• 08 Februari 2013 - 21:48

Marijke:

Machtig veel 'leer'-plezier. Niks is leuker dan je dromen waar maken. Succes!!!!

Marieke

Samen met mijn vriend ga ik stage lopen in Kaapstad, Zuid Afrika. Stage lopen in het buitenland is een lang gekoesterde droom. Helaas hebben we nu nog wat tegenslag met alles regelen voor het visum dus het is nog even spannend of we de gewenste datum (6 feb) kunnen vertrekken of niet.. In Kaapstad ga ik stage lopen in het 'Saartjie Baartman Centre'. Dit is een Centre voor misbruikte vrouwen en kinderen. Mich gaat stage lopen bij 'Die plate kompjanie' een bedrijf die festivals en concerten organiseert.

Actief sinds 28 Jan. 2013