Week 8, weekend - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marieke Veen - WaarBenJij.nu Week 8, weekend - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marieke Veen - WaarBenJij.nu

Week 8, weekend

Blijf op de hoogte en volg Marieke

08 April 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vrijdag, Braaien!
Vandaag heb ik een serieuze poging gedaan om met school bezig te gaan. Het is niet zo goed gegaan als ik gepland had, maar ik heb in elk geval iets gedaan. Wel in het Engels, terwijl het gewoon in het Nederlands moet, maar daar praten we niet over. Mich kwam halverwege de dag thuis, kleine oogjes en onwijs moe. Hij is lekker in bed gaan liggen om bij te komen. Gelukkig heeft hij het wel heel erg leuk gehad, ondanks dat hij niet zoveel had verkocht.
’s Middags hebben we een uitnodiging gekregen om in één van de andere huizen te komen braaien (BBQ ‘en). Dus ik heb voor Mich kilo’s vlees ingeslagen en voor mezelf stokbrood en salade gehaald/gemaakt. Voordat we heen gingen heeft Car de taxi gebeld. Nou heet Car Bus van achternaam en zei ze het volgende: ‘Hello this is Bus speaking, can I order a cap?’, waarop Mir en ik in ons broek pisten van het lachen. Ik heb in tijden niet zo’n pret gehad. Het mooiste was nog dat Car er eerst niets van snapte waarom we zo’n lol hadden. Toen ze het eindelijk doorhad zei ze ook nog: ‘Ooooooh op die fiets’, waarop we weer helemaal stuk gingen. Bus, taxi, fiets, wat wil je nou? Alvast een goed begin van de avond dus. Het was zo’n geweldige avond! Jelmer en Robin, twee jongens van het huis waar we gingen braaien, hebben gitaar gespeeld waarbij we met zijn allen hebben gezongen en gek gedaan. We hebben een spelletje, Hali Galli (voor de mensen die het niet kennen zeker een aanrader) gespeeld, maar vooral heel veel gelachen.
Toen we thuiskwamen hebben Miriam, Carla en ik nog een afzakkertje in de tuin gedaan. Of afzakkertje, afzakker zeg maar liefst. Tegen de tijd dat Carla en ik het bed inrolden (Mir ging al wat eerder naar binnen), was het al drie uur. Het is echt leuk om te merken hoe ik naar deze twee meiden toegroei. Ik beschouw ze inmiddels echt als vriendinnen en we zoeken elkaar echt op. We zitten meestal op één lijn en wanneer we dat niet zitten brengen we begrip voor de ander op en is het ook prima.

Zaterdag, Old biscuit Mille, Mama Africa & Stappen
Drukke dag vandaag die in het teken stond van Dieke’s verjaardag. Vanochtend eerst uitgeslapen, man o man wat was ik moe. Ook niet zo gek natuurlijk met al die gezellige nachten kletsen in de tuin, maar dat terzijde. We zijn naar de Old biscuit Mille geweest, de markt waar we al een keertje eerder zijn geweest, omdat Dieke een cadeau voor zichzelf wilde uitzoeken. Mich is thuis gebleven, die had er geen zin in en heeft lekker een moment voor zichzelf gepakt. Groot gelijk heeft hij. Het was opzich wel gezellig, hoewel ik alle kraampjes al wel had gezien. Diek heeft oorbellen en een armbandje voor zichzelf uitgezocht. We hebben nog gezellig wat gegeten en zijn toen weer naar huis gegaan.
’s Avonds zijn we uit eten geweest bij Mama Africa, een erg toeristisch restaurant met alle ‘echte’ Afrikaanse delicatessen. Vooral veel Afrikaans vlees dus. Mijn eten viel helaas wat tegen, er zat niet zoveel smaak aan, maar gelukkig speelde er een leuke Afrikaanse band en was het wel gezellig. Ik had nog geregeld dat de serveerster wat voor Dieke haar verjaardag deed. Het jammere was alleen dat toen ik dat vroeg en uitlegde voor wie het was ze zich HOPPAAAAAA omdraaide en volop naar Dieke keek. Oké, verrassing weg dus. Diek mocht bij de band komen staan die voor haar gingen zingen, wat echt heel erg gaaf was. De vrouw die zong heeft een schitterende stem, dus het klonk echt heel vet.
Daarna zijn we in een kroegje gaan zitten om te wachten op de rest. Mich is vlak hiervoor naar huis gegaan, die had helemaal geen zin in stappen en zag er meer tegenop dan dat hij er plezier aan beleefde. In het kroegje kwamen de anderen, Kelly, Auke, Jelmer, Simone en Cindy ook bij ons zitten en hebben we gezellig wat gedronken. Hierna zijn we met zijn allen gaan stappen. Jammer genoeg had ik buikpijn, Miriam vond de muziek niet leuk en we waren alle drie moe, dus we hebben het niet onwijs laat gemaakt. Thuis uiteraard nog weer met Carla zitten kletsen, alleen dit maal niet zolang omdat mijn buik echt een Bitch is.

Zondag, Surprise party dag
Vandaag was het eindelijk zover, Diek is jarig en wij (Carla, Miriam en ik) hebben een surprise party georganiseerd die eindelijk gaat plaats vinden! jippieeeee! Het plan was dat Mir en ik Dieke naar de supermarkt mee zouden nemen en dat ondertussen Mich en Car alles zouden versieren en de mensen zouden verzamelen in de achtertuin. Natuurlijk liep het niet zoals gepland, er waren maar twee mensen op de afgesproken tijd aanwezig en eigenlijk hadden wij alle boodschappen al wel gehaald. Dus heb ik heel langzaam (echt tergend langzaam) een broodje opgegeten buiten de supermarkt, we hebben heel langzaam terug gelopen en waren binnen toen er vier mensen in de tuin verstopt zaten. Spannend! Eerst natuurlijk alle boodschappen netjes opgeruimd en daarna Diek meegevraagd naar de tuin om even te zitten. Toen ze de deur open deed was ze helemaal verrast. Jammer genoeg waren lang niet alle mensen er zouden komen, maar gelukkig kwamen later nog een heleboel mensen langs. Het was super gezellig, lekker in de tuin zitten, iedereen had zijn eigen hapjes en drankjes mee en lekker een muziekje aan. Wij (Mich, Car, Mir en ik) hadden een jurk voor Diek gekocht die ze graag wilde hebben, volgens mij was ze er wel blij mee (hoop ik dan). Buddy en Niklas zijn het langste blijven hangen. Wat een geweldige dag, super leuk feest en erg blij dat het nu achter de rug is want wat heb ik me vaak bijna versproken! Diek viel het ook meteen op dat de banken van de tafel weg waren. Ik zo goed mogelijk mijn lachen inhouden en zeggen ‘hea, maar wat hebben ze daar mee gedaan dan? Snap er niets van’. Ik kon echt niet naar Mir kijken, dan had ik zo hard moeten lachen! Al met al een hele geslaagde dag dus!
Morgen gaan Mir, Car, Katink en ik naar Nin Jitsu, kijken of dat een sport voor ons is. Nee, geen idee wat het precies inhoud, maar het moet een vechtsport zijn alleen dan zonder dat je elkaar echt raakt geloof ik. Ach, ik zie het wel. Sport is altijd goed en het is vast wel leuker als hardlopen. Een nieuwe uitdaging dus!

  • 08 April 2013 - 09:50

    Mama:

    nou zeer benieuwd wat voor sport dit is?
    Fijn dat je zoveel plezier hebt!

    liefs mama

  • 08 April 2013 - 10:16

    Jacqueline:

    Super nice weekend! En wat knap dat je de verrassing toch nog voor je hebt kunnen houden! Haha. Doet me een beetje denken aan 'het lesbische stel'!

    Des te meer verhalen ik van je lees, des te enthousiaster het mij maakt om een bezoekje te komen brengen! Whaaaaa! HELP! Geniet er nog maar lekker van meid! Over 2 maandjes ben je weer even van ons! Aftellen! :-D

    Dikke pakkerd!

  • 08 April 2013 - 10:57

    Martha:

    Leuk verhaal weer Marieke

  • 08 April 2013 - 15:18

    Alies:

    Een super weekend gehad dus!
    Geen volleybal voor jou in de buurt:)
    groetjes van de selhof!

  • 08 April 2013 - 18:01

    Brink:

    Nji Nitsuj? Klinkt als een verkoud! XD

    Mooi dat de verassing voor Dieke is geslaagd. Het klinkt echt alsof je daar de tijd van je leven hebt :D. Ga nog heeerlijk genieten maar kom wel beetje snel terug ;) Mis jou! x

  • 08 April 2013 - 19:47

    Yvonne:

    Hey honey,

    Weet je inmiddels al wat voor sport het is? Klinkt wel heel stoer :P
    Wat super dat jullie verassing geslaagd was!

    Xxx

  • 08 April 2013 - 21:47

    Ina En Geert :

    Lekker een weekend feesten. Dat hoort er ook bij, want anders wordt het wel erg saai als je alleen maar aan je studie werkt. Ontspanning hoort er natuurlijk ook bij, en daarna ben je weer opgeladen om er weer vol tegen aan te gaan. Heb veel plezier en wij lezen wel weer hoe alles verloopt. Doe je voordeel met je sport die je gaat doen. Wij zijn benieuwd hoe dat zal gaan.
    Groetjes Ina en Geert

  • 09 April 2013 - 15:07

    Marga:

    Gelukkig is het 1 groot feest daar in het verre zuid-afrika.
    Veel feesten en een beetje werken nog.

    Marga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Samen met mijn vriend ga ik stage lopen in Kaapstad, Zuid Afrika. Stage lopen in het buitenland is een lang gekoesterde droom. Helaas hebben we nu nog wat tegenslag met alles regelen voor het visum dus het is nog even spannend of we de gewenste datum (6 feb) kunnen vertrekken of niet.. In Kaapstad ga ik stage lopen in het 'Saartjie Baartman Centre'. Dit is een Centre voor misbruikte vrouwen en kinderen. Mich gaat stage lopen bij 'Die plate kompjanie' een bedrijf die festivals en concerten organiseert.

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 512
Totaal aantal bezoekers 34931

Voorgaande reizen:

31 Januari 2016 - 30 Juli 2016

India

06 Februari 2013 - 03 Augustus 2014

Stage lopen in Zuid Afrika

Landen bezocht: