Bijna - Reisverslag uit Westerbork, Nederland van Marieke Veen - WaarBenJij.nu Bijna - Reisverslag uit Westerbork, Nederland van Marieke Veen - WaarBenJij.nu

Bijna

Blijf op de hoogte en volg Marieke

06 Februari 2013 | Nederland, Westerbork

En dan is het bijna echt zover.. Over acht lullige uurtjes zitten we al in de trein naar Schiphol en gaat het avontuur beginnen.
Net mijn vriendinnen uitgezwaaid, daarvoor m'n oom en tante(s), de buren, oma enz.. De afgelopen dagen stonden eigenlijk alleen maar in het teken van afscheid nemen. Best lastig om te beseffen dat je elkaar zolang niet ziet, hoewel dat nog helemaal niet door dringt.
Bij oma had ik het wel erg moeilijk, ze klampte zich aan me vast, wist dat ik morgen wegga (terwijl ze vrij veel vergeet) en bleef me maar smokken en lieverd noemen. Eigenlijk drong het toen voor het eerst door hoe lang ik weg ga.
Ik ben ontzettend blij dat Mich meegaat en dat ik die niet ook moet missen.
Koffer pakken was een ramp, zat natuurlijk over de kilo's heen en had nog niet eens alles gepakt wat ik wilde, drama! Nu maar hopen dat de weegschaal eerlijk is en dat het zo goed is.
Raar idee hea, dat ik over iets meer dan 24 uur in het warme Zuid Afrika zit. Wanneer we landen is het minimaal 18 graden en maximaal 29! Heerlijk!!
De volgende keer dat ik schrijf zit ik waarschijnlijk in Kaapstad!
Tot dan


  • 06 Februari 2013 - 00:45

    Marjan:

    Super veel plezier! En ik wil die dance moves zien hoor als je terug bent ;) Ga je missen schatje! x

  • 06 Februari 2013 - 06:48

    Mathilde:

    Goede reis! :)

  • 06 Februari 2013 - 10:20

    Martha:

    Michel en Marieke, veel plezier en maak er wat van!

  • 06 Februari 2013 - 11:50

    Steffie:

    Heel veel plezer lieff! Ik zal vandaag Skype downloaden;)!!

  • 06 Februari 2013 - 12:19

    Alies:

    lief zussie!!en michel,je kent me wel niet maar toch:)
    heel veel plezier en geniet van al het mooie wat op jullie pad komt!!!
    dikke kus liesje

  • 06 Februari 2013 - 14:52

    Ingrid:

    goei reis en als er zon overis hou ik me aanbevolen

  • 06 Februari 2013 - 21:10

    Sgmam:

    Geniet jullie maar fijn van jullie avontuur.
    dikke kus en knuffel

  • 07 Februari 2013 - 08:11

    Mama:

    Na een "lastig" afscheid op Schiphol zitten we nu met spanning te wachten op het moment dat we weer iets van jullie horen.
    Marieke wat had je een geluk dat Michel z'n koffer nog wat extra kon verdragen;-)
    En wat was je blij verrast dat de meiden mee gingen!
    liefs van, je jarige, papa en mama.

  • 07 Februari 2013 - 14:30

    De Hoentjes Uit Limburg:

    We hopen dat jullie goed aankomen in Zuid Afrika en lezen snel hoe het met jullie gaat. Veel plezier en geniet ervan!!! Groetjes van ons en knuffels van de meisjes

  • 07 Februari 2013 - 17:44

    Tiny:

    Hè Mariekje vond het erg fijn en gezellig om jou weg te brengen.
    Weet dat jullie inmiddels in Kaapstad zijn,nu nog naar jullie stekkie.
    Wens jullie een geweldige tijd daar.
    Liefs Tiny

  • 07 Februari 2013 - 21:08

    Jantje:

    hoi Marieke,

    hoop dat je een goeie reis hebt gehad en goed bent aangekomen op je stageplek. Ik wens je een goede tijd daar en wacht je verhalen af.

    liefs jantje

  • 07 Februari 2013 - 22:23

    Joke:

    Jawel, ook ik volg met spanning je avonturen!
    Dus kom maar op met je verhalen.
    Misschien reizen je pa en ma met ons die kant ooit nog eens op....
    Groeten uit het mooie Overijssel.

  • 08 Februari 2013 - 08:52

    Mama:

    We zijn wel erg benieuwd hoe jullie de eerste nacht is bevallen in jullie tijdelijke stekkie?
    Gisteren papa's verjaardag in alle rust gevierd. Was wel raar met z'n allen aan tafel, maar zonder jullie;-(
    Van Richard hoorden we echter dat jullie een mooi plekkie hebben en dat het bier lekker was, dus dat vergoed een boel.

    liefs mama.

  • 08 Februari 2013 - 16:07

    Marga:

    Ook ik hoop dat jullie een goede vlucht gehad hebben. Het is wel stil op FB hoor ;)
    Ben benieuwd naar jullie stekkie.

  • 08 Februari 2013 - 17:06

    Annalies:

    Geniet ervan meid!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Samen met mijn vriend ga ik stage lopen in Kaapstad, Zuid Afrika. Stage lopen in het buitenland is een lang gekoesterde droom. Helaas hebben we nu nog wat tegenslag met alles regelen voor het visum dus het is nog even spannend of we de gewenste datum (6 feb) kunnen vertrekken of niet.. In Kaapstad ga ik stage lopen in het 'Saartjie Baartman Centre'. Dit is een Centre voor misbruikte vrouwen en kinderen. Mich gaat stage lopen bij 'Die plate kompjanie' een bedrijf die festivals en concerten organiseert.

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 34920

Voorgaande reizen:

31 Januari 2016 - 30 Juli 2016

India

06 Februari 2013 - 03 Augustus 2014

Stage lopen in Zuid Afrika

Landen bezocht: