Week 5 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marieke Veen - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marieke Veen - WaarBenJij.nu

Week 5

Blijf op de hoogte en volg Marieke

13 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Maandag
Wat is het toch een heerlijk gevoel om de crèche binnen te lopen en allemaal kindjes op je af te zien lopen om even te knuffelen. Kan het gevoel moeilijk omschrijven maar ik denk dat ‘daar doe je het voor’ de lading wel dekt. Diek en ik mogen een support group voor de vrouwen opzetten zodat ze kunnen praten over wat er gebeurd is in het verleden, hoe ze zich nu voelen en waar ze tegenaan lopen. Ik wil ze geen advies geven, mede uit angst het verkeerde advies te geven, maar wil graag een gevoel van opluchting bij ze creëren. Doordat ze gehoord worden en wellicht advies van de andere vrouwen krijgen. We mogen er volgende week al mee beginnen dus dat ik helemaal geweldig natuurlijk. Ook ben ik druk bezig geweest met een beloningssysteem voor in de crèche. Ik heb wat regels opgesteld, beloningen en samen met Ilse (de psychologe) en Diek bedacht hoe we het systeem eruit willen laten zien. Ik kan niet wachten tot we het kunnen invoeren. Voor mij is het niet een hele nieuwe opdracht, toen ik nog kampen draaide met probleemkinderen maakte ik all the time beloningssystemen. Echter, dat ik voor zo’n grote groep een beloningssysteem maak is wel nieuw. Erg leuke uitdaging dus!
Het valt me erg op dat veel van het negatieve gedrag van de kinderen weg komt uit verveling. Zolang je maar met ze bezig bent gedragen ze zich prima. Zo heb ik vandaag met ze getekend, met twee jongetjes fruit gesneden (die trotse koppies, geweldig!), Hide and Seek en tikkertje gedaan. Een groot succes en voor beide partijen erg leuk.
‘s Avonds maar weer hardgelopen, ik kan je vertellen dat vlak na het eten hardlopen geen succes is. Wat een buikkrampen, niet te zuinig.

Dinsdag, school day
Vandaag simpelweg de hele dag met school bezig geweest, wat een feest. Oh en de huisvrouw uitgehangen, wasje vouwen, wasje draaien, wasje ophangen, kamer opruimen, afwas doen, kast opruimen, what a great joy!
Vanaaf met Mich naar de signeer sessie van Rise Against geweest. Waren eigenlijk te laat, de rijen waren al gesloten. Maaaaaaaar, we mochten er van meneer de spieren toch nog stiekem in. Dit koste wel tien minuten van foto’s proberen te maken en zielig kijken, maar hey, je hoort mij niet klagen! De bandleden zijn echt schatjes, geven je allemaal een hand en worden bijna verlegen als je ze bedankt voor de show. We mochten zelfs nog met ze op de foto, super leuk! Funny fact, de zanger heeft een bruinig en blauw oog, net als our housemate Carla!
Daarna nog gezellig naar de bios geweest, Beautiful creaters gezien. Wel een aanrader, hoewel een beetje voorspelbaar en volgens Mich een vrouwenfilm. Nu lekker slapen en dan morgen weer stage.

  • 13 Maart 2013 - 18:22

    Je Tante Alie:

    Leuk verslag Marieke!!!!!

    Nou de kids nog hoofd, schouders, knie en teen leren!!!!
    Rwandese kindertjes vonden dat prachtig:-)

    Dikke stok vanuit een koud Hesseln, vandaag zelfs hagel!!!!

  • 13 Maart 2013 - 19:28

    Brink:

    Ik denk nou pak me chips en zet een liter water naast me neer want Marieke heeft weer een boekwerk gemaakt :p...Viel dat tegen! haha

    Als ik tijd heb sleur ik Vonne en Sjaak ff mee naar die film, gaan wij even kijken of het een vrouwenflim is.

    Lijkt me een super interessant project waar jij en Dieke aan mogen werken, erg benieuwd hoe dat gaat lopen :)

    Mis jou meisje!
    xoxo

  • 13 Maart 2013 - 20:29

    Aafred:


    weer een mooi stukje. fijn dat jullie het goed hebben daar. hier is alles oke" doe goed je best en geniet ervan.
    groetjes aan allen daar

  • 14 Maart 2013 - 10:45

    Ingrid:

    Nu een vrouwenfilm waarbij je vent natuurlijk zn tempo pakte en zei sterk spul he

  • 14 Maart 2013 - 19:10

    Ina En Geert Veen Uit Ermelo:

    Het lijkt me best heel mooi een poject op te zetten. Dat moet met de ervaring die je hebt lukken en zeker als je dat met hulp van je mede studenten kan doen. Maak er iets goeds van. Wij zijn erg benieuwd naar de resultaten. Ben niet onzeker van alles wat je doet. Zo te lezen in je verhalen doe je het heel goed. Er mag best eens een keertje iets wat moeilijker gaan dan verwacht, maar denk dan maar een Veentje haal altijd de doelen die ze moeten halen. Wij kijken weer uit naar je volgende verslag van je ervaringen. Het is hier in Ermelo nog steeds winter. Vannacht heeeft het weer gesneeuwd en heel erg gevroren - 8 graden. Best wel koud hoor, daar hebben jullie geen hinder van want jullie zitten lekker midden in de zomer. Doe alle collega's de groetjes.
    Heel veel liefs en een kuffel van Ina en Geert.

  • 15 Maart 2013 - 07:44

    Marga:

    Dat project gaat je zeker lukken :)
    Zei je vent dat het een vrouwen film was met tranen in zijn ogen zeker pfffffffft....mannen
    Veel fun nog daar.

  • 15 Maart 2013 - 14:31

    Jantje:

    hoi Marieke,

    iedere doordeweekse dag alleen maar met school bezig, dat is stage. Succes met de projecten die je uit wil voeren.

    liefs, jantje

  • 16 Maart 2013 - 09:45

    Grietje:

    hallo Marieke
    Wat fijn om te lezen dat jullie het daar zo goed gaat

    Groetjes Henk en Grietje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Samen met mijn vriend ga ik stage lopen in Kaapstad, Zuid Afrika. Stage lopen in het buitenland is een lang gekoesterde droom. Helaas hebben we nu nog wat tegenslag met alles regelen voor het visum dus het is nog even spannend of we de gewenste datum (6 feb) kunnen vertrekken of niet.. In Kaapstad ga ik stage lopen in het 'Saartjie Baartman Centre'. Dit is een Centre voor misbruikte vrouwen en kinderen. Mich gaat stage lopen bij 'Die plate kompjanie' een bedrijf die festivals en concerten organiseert.

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 34944

Voorgaande reizen:

31 Januari 2016 - 30 Juli 2016

India

06 Februari 2013 - 03 Augustus 2014

Stage lopen in Zuid Afrika

Landen bezocht: