Week 9 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marieke Veen - WaarBenJij.nu Week 9 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marieke Veen - WaarBenJij.nu

Week 9

Blijf op de hoogte en volg Marieke

15 April 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Donderdag, The walking day
Vandaag heerlijk een vrij dagje en hoewel Mich in eerste instantie naar zijn stage zou moeten, was hij op het laatste moment toch vrij. Na de ochtend aan school te hebben besteed, besloten we een stuk te gaan lopen. We zijn uiteindelijk in Claremont uitgekomen wat een paar km verderop ligt. Hier hebben we wat winkeltjes bekeken en eigenlijk vooral gewoon gezellig gekletst. Echt heerlijk om een dagje samen door te brengen. Vaak zijn we of beiden te druk met stage of gaan we met meerdere mensen op pad.
’s Avonds zijn we naar het internet café gegaan waar ik ontzettend leuk met Ome Harry, Tante Alies, Paulien en Mam heb geskyped. Hierna zijn Car en ik alvast in een tentje ernaast wat gaan drinken, Diek en Mir waren nog bezig met de foto’s uploaden dus die zijn later naar ons toegekomen. Toen we weer thuis kwamen hebben we met iedereen in het huis buiten in de tuin gezeten. Was echt een hele leuke dag die wederom voorbij vloog!

Vrijdag, Shitday
Mijn dag begon met één grote knuffel van meerdere kindjes. Wat heerlijk om op die manier binnen te komen. Echter, daarna keek ik op mijn broek en was mijn broek nat, thanks kid. Het begon al lekker dus. Later had er nog een meisje op de zandbak rand gepoept. Nou ja gepoept, het was zo dun als water. Sorry, voor de details, maar ik moet het toch even delen. Daarna liep ik nog rond met een meisje dat weg was gelopen van haar moeder, was ik daarna weer nat, thanks Kiddo. Een erg fijne dag dus. Eén van de vrouwen merkte al terecht op dat ik geen geurtje meer nodig was maar er hier wel van voorzien werd. Sad but true. Van mijn oppas kids had ik nog meer ballonnen toegestuurd gekregen, deze had ik vandaag meegenomen en wederom was het een groot succes. Zo fijn dat je ze zo gemakkelijk blij kan maken.
Na het werk zijn we uit eten geweest met een aantal mensen van een ander huis vlakbij ons. We gingen eten bij Fat Cactus, een Mexicaan vlakbij ons in de buurt. Het was erg gezellig en het eten lekker. Daarna nog even gezellig bij ons gezeten en om eerlijk te zijn was ik rond dat moment helemaal kapot van stage.

Zaterdag, Paragliden!
Jippie, vandaag is het zover, paragliden!! Samen met Mich en met Miriam. We hebben al een liedje en dansje bedacht, dus wat kan er nog fout gaan? Het was echt onwijs gaaf, zeker een aanrader voor iedereen. Niet te vergelijken met parachutespringen omdat je hier geen adrenaline krijgt, maar wel onwijs gaaf. Je zit aan iemand vast en als hij het zegt moet je gaan rennen. Je rent dan tot hij zegt dat je moet stoppen, wat betekend dat je ook nog rent als je de lucht al in bent haha. En tja, dan ben je los en zweef je heel rustig door de lucht. Het uitzicht was geweldig, in de zee zwom een hele groep dolfijnen die je niet heel scherp zag, maar je zag wel allemaal water opspatten en een hele hoop grijs. Het enige jammere is dat het niet zolang duurde, ik denk dat we binnen tien minuten weer op de grond stonden. Komt ook doordat we van Signal Hill gingen en niet van Lions Head wat hoger ligt maar waar de wind niet goed genoeg voor was. Het was zeker een hele ervaring en ik wil het eigenlijk heel graag nog een keertje doen. Mijn geluk is dat ik met de eigenaar van de paragliden zaak naar beneden ging en hij me aanbood dat ik wel een keer mee mag als hun verderop gaan paragliden, zonder me daarvoor te laten betalen. Helemaal goed dus, ik hoop dat hij belt/sms’t maar reken er maar niet teveel op zodat het niet kan tegenvallen. Hierna hebben we Car en Diek opgezocht op het strand. Mir en ik zijn zelfs nog het water in geweest, wat een helden! Het water is zo koud dat het voelt alsof je door allemaal naalden wordt gestoken. Maar allemachtig, wat is het mooi daar!
’s Avonds met Mich en Katink kaartjes geschreven. Katink heeft gefunctioneerd als onze vertaler door alles te vertalen in het Afrikaans. Erg grappig en gezellig. Hierna zijn we naar Gandalf (een kroeg/bar die veel Metal en Rock draait) gegaan. Er waren twee bands die optraden, eigenlijk drie maar de eerste hadden we gemist. Het waren leuke bands alleen was ik zo moe dat ik tijdens de tweede bijna in slaap viel.

Zondag
Heel eenvoudig om te beschrijven wat ik vandaag heb gedaan: Niets noppes nada. En dat beviel dikke prima. Morgen gelukkig weer naar stage, kan niet wachten. Dan heb ik mijn tweede sessie met de vrouw en als het goed is gaan Diek en ik het beloningssysteem in de crèche opstarten. Ben benieuwd hoe goed dat gaat werken.

  • 15 April 2013 - 09:41

    Aafred:

    wat ja weer een belevenissen met de kids en het paragilden fijn dat jullie zo genieten na gedane arbeid ben net terug van de paarden moesten hooi hebben eindelijk schijnt de zon hier ook gelijk een stuk aangenamer moet vanmiddag naar de hanzeklieniek veder ist hier oké mam zit de krant te lezen lekker rustig {grapje} en ik koffie drinken ook rustig? de katten doen we maar weg want die bezorgen ons grijze haren ze nemen de muizen mee naar binnen dit vinden ze veel leuker hoeven ze niet meer naar buiten om ze te vangen maar nu moet ik die muizen vangen van je mam kruip als een leeuw door de kamer om ze te pakken heb er al twee gevangen een met de hand en een met het schepje bij de kachel een klap op zijn koppie kon ie niet tegen groetjes aan allen daar

  • 15 April 2013 - 15:33

    Yvonne:

    Hey schat,

    Wat een superweekend heb je gehad zeg! Paragliding is gaaf! Zou ik nog wel durven haha.
    Maarre is er iets wat je ons nog niet verteld hebt? Ik was even op je profiel hier aan het neuzen en datum van terug komst staat op 3 augustus 2014!!! Zolang kunnen we je niet missen hoor :O
    Succes komende week op stage ;)

    xx

  • 15 April 2013 - 23:25

    Ingrid:

    weer super toffe dingen gedaan en zo leuk om te lezen net als of ik er bij ben (maar gelukkiig nee ik lees het alleen maar mee)

  • 17 April 2013 - 17:14

    Marga:

    dat lijkt me erg gaaf dat paragliden. Vandaag Mer voor je geknuffeld.
    Gelukkig dat Ingrid er idd niet bij is dat zal ik je niet aan doen. Die taak neem ik wel op me.

    Groeten uit Fryslân

  • 17 April 2013 - 19:22

    Ina En Geert :

    Geweldig deze aflevering van de belevenissen van jullie in Afrika. Hilda heeft in Oostenrijk ook aan paragliding gedaan en ook zij was erg onder de indruk. Het lijkt mij ook geweldig, vooral als je dan beneden de dolfijnen kunt zien, dat is echt dol fijn. Ja en dan de poep en pies van de kinderen dat is dan natuurlijk wel even wat anders, maar ja dat hoort er nu ook eenmaal bij. Heel veel succes volgende week met jullie stage, en maak er een leuke week van.
    Groetjes uit Ermeo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Samen met mijn vriend ga ik stage lopen in Kaapstad, Zuid Afrika. Stage lopen in het buitenland is een lang gekoesterde droom. Helaas hebben we nu nog wat tegenslag met alles regelen voor het visum dus het is nog even spannend of we de gewenste datum (6 feb) kunnen vertrekken of niet.. In Kaapstad ga ik stage lopen in het 'Saartjie Baartman Centre'. Dit is een Centre voor misbruikte vrouwen en kinderen. Mich gaat stage lopen bij 'Die plate kompjanie' een bedrijf die festivals en concerten organiseert.

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 34942

Voorgaande reizen:

31 Januari 2016 - 30 Juli 2016

India

06 Februari 2013 - 03 Augustus 2014

Stage lopen in Zuid Afrika

Landen bezocht: