13/07 Kasol en Manali - Reisverslag uit Manali, India van Marieke Veen - WaarBenJij.nu 13/07 Kasol en Manali - Reisverslag uit Manali, India van Marieke Veen - WaarBenJij.nu

13/07 Kasol en Manali

Blijf op de hoogte en volg Marieke

26 Juli 2016 | India, Manali

Vanochtend de wekker weer vroeg gezet want we wilden nog een stuk wandelen. Na het uitchecken toe. Tijdens het wandelen kwamen we uit bij ‘Oh magical view’, een restaurant/backpackers een stukje bovenin de bergen. Hier hebben we heerlijk ontbeten met inderdaad, een magisch uitzicht. Na hier genoten te hebben zijn we weer verder gewandeld. Hoewel Chalal het dorpje zou zijn waar we de brug over zouden gaan om terug naar Kasol te komen, vonden we in Ktagla pas een brug. De wandeling was wederom erg mooi, veel stenen, groen, langs de rivier en weinig mensen. Vooral langs de rivier was de temperatuur fijn. Eenmaal aangekomen bij de brug –ik dacht dat die nooit meer zou komen- zijn we overgestoken en een super steil pad, die uitkwam bij de weg, omhoog gelopen. Hier konden we gelukkig al snel een taxi aanhouden die ons terug naar Kasol bracht. Ook hier hadden we geluk, zodra we onze spullen hadden verzameld konden we meteen in een bus springen. Ik vind de bussen niet zo erg hoewel je nooit zeker weet hoe laat en waar je aankomt. Dit zou een bus moeten zijn met één overstap, dit werden twee overstappen. Gelukkig konden we beide keren relatief goed zitten –af en toe wat krap voor onze lange Europese benen- en met wat slapen tussendoor valt het allemaal wel mee. Het is ontzettend goedkoop om met de bus te reizen, kunnen ze in NL nog een voorbeeld aan nemen. Aangekomen in Manali hebben we een riksja naar old Manali genomen. Dit is ons aangeraden door een Belgische dame die gisteren ook bij het Fairy house was. Het is hier inderdaad een stuk rustiger. We werden al snel aangehouden door een man op een motor die vroeg of we op zoek waren naar een goedkope, rustige, goede plek om te verblijven. Hij nam ons mee naar zijn hostel die Winterfell heet. Voor de Game of Thrones fans onder ons hoef ik dit niet uit te leggen. Voor de niet fans onder ons; Game of Thrones is een tv serie en dit hostel is daarop gebaseerd. Nou merk je daar verder vrij weinig van –hoewel het water het hier nog niet doet doordat het uit de bergen komt en daar is nu iets mis met de leiding of zo- maar tof is het wel. Op de muur hangt een lamp met Winterfell en het logo van de Starks erop. Ook op onze deur hangt een bordje met ‘Stark family’ en het logo van de Starks. Awwwwwwwesome! Ik hoop alleen dat het water het nog gaat doen vanavond, zou me wel even willen douchen en de wc doorspoelen is ook wel fijn.
Verder hebben we vandaag gegeten in een restaurant die ‘Lazy dog’ heet. Ik had een vegetarische schnitzel, watermeloen salade en een cocktail, jummieeeee. Michel had een kip schnitzel. Heb sinds onze reis begon niet zo lekker gegeten als dit. Oh en als toetje –omdat ik mijn buik zo dik vond lijken of de foto’s gisteren- heb ik een lekkere lava cake met vanille ijs gehad, jummieeeeee.
Morgen gaan we mountain biken en als we op tijd terug zijn door richting Leh. Eens kijken hoe ver we komen.

  • 26 Juli 2016 - 10:53

    Marga:

    Tja Games of Thrones zegt me helemaal niets echter door jouw verhaal heb ik er wel beelden bij.
    Thnx voor je update. Wordt straks af kikken als je weer gewoon aan het werk bent dan krijgen we niet zo vaak verhaaltjes van je.

  • 26 Juli 2016 - 16:11

    Ingrid:

    Als jezelf maar geen gekke spelletjes speelt eeehhhhh te laat hahaha

  • 29 Juli 2016 - 12:10

    Martha:

    toetjes zijn eruuuug belangrijk Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Samen met mijn vriend ga ik stage lopen in Kaapstad, Zuid Afrika. Stage lopen in het buitenland is een lang gekoesterde droom. Helaas hebben we nu nog wat tegenslag met alles regelen voor het visum dus het is nog even spannend of we de gewenste datum (6 feb) kunnen vertrekken of niet.. In Kaapstad ga ik stage lopen in het 'Saartjie Baartman Centre'. Dit is een Centre voor misbruikte vrouwen en kinderen. Mich gaat stage lopen bij 'Die plate kompjanie' een bedrijf die festivals en concerten organiseert.

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 34937

Voorgaande reizen:

31 Januari 2016 - 30 Juli 2016

India

06 Februari 2013 - 03 Augustus 2014

Stage lopen in Zuid Afrika

Landen bezocht: