10-07 Delhi en Shimla - Reisverslag uit Shimla, India van Marieke Veen - WaarBenJij.nu 10-07 Delhi en Shimla - Reisverslag uit Shimla, India van Marieke Veen - WaarBenJij.nu

10-07 Delhi en Shimla

Blijf op de hoogte en volg Marieke

23 Juli 2016 | India, Shimla

Vijf uur. Vijf... uur! Toen gingen wij eruit, hoppaaaaa, helemaal fris en fruitig, klaar voor onze roadtrip. NOT. Pfff wat is dat vroeg zeg. Gelukkig voelde Mich zich een stuk beter en hadden we alles al ingepakt. Nou ja, bijna alles, zijn altijd wat kleine dingetjes die toch nog mee moeten. Om zes uur het bedrijf gebeld; we hebben een taxi voor 6 uur besteld maar nog geen bericht gekregen dat hij onderweg is, hoe zit dit? Na veel telefoontjes van onze nieuwe chauffeur om de weg te vragen, kwam hij een uur later dan de planning toch opdagen. Gelukkig sprak hij Engels en bood hij meteen zijn excuses aan. Al snel reden we Delhi uit en kwam landschap in beeld wat ik nog niet kende. Hoe mooi het ook was, de slaap zat me op de hielen. Ik schrok wakker toen we onze eerste stop maakten; tijd voor ontbijt. Een uur later stopten we weer, dit keer voor een nieuwe band en hierna stopten we weer voor lunch. Die onze Amit vriendelijk met mij deelde –jummieeeeee-. Daarna nog een stop voor suikerriet water en toen waren de stops op. Oh nee, een stop was nog omdat ik moest plassen. Mich en ik hebben beiden veel geslapen tot we op een gegeven moment in de bergen reden en het uitzicht zo ongelofelijk mooi was dat we eigenlijk niet meer wilden slapen. Ik ben nog wel een paar keer in slaap gevallen, maar dat hoeven jullie niet te weten.
Oh leuk detail over Amit; hij boert en hikt nogal veel. De rit was zo’n negen uur lang en daarvan heeft hij zeker acht uur lang gehikt of geboerd. Hoe die man het doet is me nog steeds een raadsel maar vreemd was het wel.
Aangekomen bij het b&b werden we hartelijk begroet door de eigenaar. Een aardige jongen die overal wel mee wil helpen, geduldig alles herhaald en ons een super mooie kamer heeft gegeven. We hebben een badkamer, slaapkamer EN woonkamer. Oh oh oh en een geweldig uitzicht over de bergen, woepieeee. Wat een luxe, heerlijk. Na van het uitzicht genoten te hebben, zijn we de omgeving gaan verkennen. Op aanraden van de eigenaar zijn we naar een klooster gelopen. We hebben in één keer de weg gevonden –whoop whoop- en genoten van het mooie klooster. Bijzonder om te zien dat kinderen hier word geleerd hoe je een monnik moet/kunt zijn. Voor mij voelde het klooster als een bron van rust en liefde. Verschillende honden liepen rondom het klooster en deze werden met liefde behandeld. In het midden van een plein was een soort heilig beeld –ik zal een foto bijvoegen dan word het wat duidelijker- waar men van geloofd dat als je minimaal drie rondjes er omheen loopt, dit goed is voor je karma. Dus wij 180 rondjes lopen..
’s Avonds van het heerlijke weer genoten, het is hier zelfs een beetje fris, wat een genot. En van de rust en stilte om ons heen. Geen toeterende auto’s, geen schreeuwende mensen, zelfs een krijsende pauwen. Gewoon stilte. Wat krekels, vogels en hele grote insecten die rondvliegen. Morgen willen we een wandeling maken en daarna doorreizen naar Kasol. Nog wel wat spannend want Kasol is een flink eindje rijden –we willen met de bus- dus we moeten niet te laat weg en flink door wandelen. That should be fun.

• 23 Juli 2016 - 12:42

Marga:

Ik denk dat jij iets meer dan 180 rondjes moet lopen om je Karma oké te krijgen hahaha. Geniet van je bijzondere reis en bedankt weer voor je verhaaltje.

XXX uit Friesland.

• 23 Juli 2016 - 16:18

Geert En Ina:

Niiet de hele tijd gaan slapen,want dan zie je weinig. Maar het is wel te begrijpen na al die drukte. Geniet met z'n tweetjes van deze tijd. Grotjes en liefs uit een warm en zonnig Ermelo.

• 23 Juli 2016 - 22:59

Ingrid:

Drie rondjes heet in Nederland vier dagen en is een groot feest