11/07 Shimla en Kasol - Reisverslag uit Kasol, India van Marieke Veen - WaarBenJij.nu 11/07 Shimla en Kasol - Reisverslag uit Kasol, India van Marieke Veen - WaarBenJij.nu

11/07 Shimla en Kasol

Blijf op de hoogte en volg Marieke

24 Juli 2016 | India, Kasol

Vanochtend weer vroeg eruit, dit maal om de zonsopkomst te bekijken. Helaas viel door de mist niet zo heel veel te zien. Wat we wel zagen was wel mooi maar we hebben voornamelijk gekeken vanuit ons bed met de gordijnen open. Hierna zijn we met de taxi naar de Jakoo tempel gegaan. Vanuit hier is het hoogste uitkijkpunt van Shimla. Wel werden we gewaarschuwd voor de vele apen die daar rondlopen en graag je spullen jatten. We twijfelden heel erg wat we moesten doen, samen naar boven lopen met camera en de rest van de spulletjes bij de chauffeur laten of zou dit wel heeeeel naïef zijn? Na me voorgesteld te hebben aan de chauffeur en zijn naam te hebben gevraagd –in het Hindi, jaja zover ben ik inmiddels- voelden we een diepe connectie met de chauffeur en durfden we naïef te zijn en onze spullen bij hem te laten. Het was wel mooi om te zien. We moesten een trap op lopen waar we al verschillende apen tegen kwamen en eenmaal boven was een groot beeld en een tempeltje te zien. Prachtig moment toen twee groepen apen gingen vechten en ik zo hard mogelijk weg liep, Mich schrok ook, wilde weglopen en miste het afstapje half. Helaas was het ook hier wat mistig dus heel veel van het uitzicht hebben we niet gezien. Onze chauffeur was inderdaad een beste man, die keurig op ons heeft gewacht en ons daarna op het busstation heeft afgezet. Wat een chaos daar, allemaal mensen aan het roepen, overal drukte, best veel bussen en winkeltjes en pffff.... Gelukkig kwam al snel een man naar ons toe die ons vertelde welke bus we moesten hebben. Deze zou naar Mandi gaan en vanaf daar naar Kasol, onze volgende bestemming. De bus zat wel goed, we zaten op de achterbank waar vooral Mich werd geplet door een niet zo vrolijk kijkende dame. Al snel waren een aantal mede reizigers gezellig uit de raampjes aan het kotsen. Toch fijn dat primatour bestaat.
De omgeving was werkelijk waar waanzinnig. Overal bergen, zo ongelofelijk groen, niet vies benauwd warm en genietend van de rust. Wel waren de wegen zo nu en dan wat smal en moesten we in Bhuntar overstappen op de tweede bus naar Mandi. De tweede bus was al iets minder chill. We zaten op een drie persoonsbank, dicht tegen elkaar aangeplakt en onze bagage lag achterin een ruim wat ons ook niet helemaal gerust stelde. Desalniettemin was de reis wederom erg mooi en ging relatief snel voorbij. Jammer genoeg kwamen we het laatste stukje in de file. Het liep al tegen het einde van de dag en we wilden eigenlijk voor het donker in Kasol zijn. Op een gegeven moment nam de man die in de bus werkte ons mee de bus uit, gaf ons de bagage en vertelde dat we hem moesten volgen. In een rap tempo gingen we naar de derde bus. We hadden geluk, deze reed net weg en was de laatste die naar Kasol toe reed deze avond. Half uit de bus hangend sprongen we erin en waren we eindelijk maar toch op weg naar de eindbestemming. Omdat deze bus nogal vol was moesten we staan, we zijn dus van een chille bus naar een minder chille bus naar een nog minder chille bus gegaan. Ach ja, uitdaging hoort erbij. We hebben een heel stuk in het donker moeten rijden wat nog best spannend was omdat we hoog in de bergen zaten, er beneden een rivier stroomde, we vrij dicht langs de afgrond reden en ik de railing niet kon zien. Gelukkig kon ik later zitten en genieten van het uitzicht. Jammer genoeg vond de kaartjesverkoper het nodig om naast me te gaan zitten en me half aan te raken. Ik wist eerst niet of het expres ging of niet maar uiteindelijk kreeg ik het idee –na zijn elleboog die telkens omhoog ging meerdere malen hard weg te drukken- dat hij met zijn vingers expres mijn zijkant aanraakte. Ik heb Mich meteen gezegd te gaan staan, die beduusd luisterde en heb die kerel niet meer aangekeken. Wat een hufter.
Eenmaal aangekomen konden we eenvoudig ons hotel vinden, wat wel een mooi hotel is maar tegenvalt na ons eerste verblijf in Aapo Aap. We zijn gezellig uit eten geweest in een psychedelic restaurant. De muziek was wat mal, de aankleding wel apart en het eten erg lekker. Overal zijn hippies te vinden, net als alle spulletjes die hippies graag dragen/hebben. Morgen hier maar wat beter naar kijken, nu niet zoveel tijd voor gehad omdat het donker was. Toen we terug wilden lopen regende het super hard. De monsoon is hier al wel begonnen. Snel naar het hotel gerend, door de plassen en nu gaan we gezellig chillen.

• 24 Juli 2016 - 08:19

Marga:

Jeutje 2 verhaaltjes van Marieke en Mich gaan op reis. Geweldig. wat braaf van Mich dat hij luistert naar je. Wat maak jij ook mee daar in het verre India. Poeh hé. Blijf vooral lekker genieten en zeker van elkaar.

Marga

• 24 Juli 2016 - 12:05

Ingrid:

Inderdaad heel gaaf twee verhaaltjes te lezen. Een avontuur om zeker niet te vergeten